Често задавани въпроси

Кога зоновата диета започва да дава резултати?

Промяната започва да се усеща още през първите дни след стартиране на режима. Първия признак, че се храните според правилата на Зоната е учестеното уриниране. Подуванията на краката намаляват, а тялото започва да се опитва да изхвърли излишната вода и натрий. В следващите дни осезаемо се редуцира желанието за консумация на въглехидрати и се наблюдава по-добра умствена концентрация. До седмица апетитът намалява и се повишава физическата издръжливост. Тъй като телесните мазнини се стопяват по-бавно, след първите седем дни ще се усетите по-леки с 600-1000 гр. След около 6 седмици се подобряват показателите на холестерола и триглицеридите.

 

Трябва ли да спазвам стриктно зоновия режим, за да постигна желаните резултати?

Прецизността води до успех и е добре да не излизате драстично от диетата, но не е нужно да ставате роб на правилата на Зоната. Не трябва забравяте, че Зоната не е само средство за отслабване, а преди всичко начин да подобрите физическото и психическото си здраве. Дори да пренебрегнете зонов обяд или вечеря, до ново влизане в Зоната Ви делят само няколко часа – оставащото време до следващото Ви хранене.

 

Ще напълнея ли отново, в случай че спра да се храня, спрямо правилата на Зоната?

Това до голяма степен зависи от предишните Ви хранителни навици. Нашата препоръка е да не мислете за Зоната като за диета. Тя е начин на живот, здраве, красива фигура и емоционално щастие. С тази нагласа ще сте амбицирани и доволни да вървите по пътя към Зоната и през ум няма да ви мине да се отказвате от нея.

 

Защо трябва да се храня по 5 пъти на ден, дори ако не изпитвам глад?

Зоновата диета поддържа хормоналното равновесие. Режимът на Зоната регулира реакцията на тялото към инсулина, затова не трябва да се пропуска хранене. 5-те хранения са задължителни, дори да не усещате глад в момента.

 

Защо 5-тото хранене (късната вечеря) е толкова важно?

Късната вечеря Ви подготвя да заспите в хормонален баланс, а хормоналното равновесие е в основата на принципите на Зоната. 5-те хранения са задължителни.

 

Как да разбера, че съм в Зоната?

По собствената си физическа кондиция и емоции. Апетитът Ви ще намалее, ще се чувствате жизнени, изпълнени с енергия и увереност. Умората ще изчезне, концентрацията Ви ще се подобри, стресът ще бъде заменен от спокойствие, ще се чувствате щастливи и всички около Вас ще го забележат.

 

Мога ли да започна зонов режим, ако приемам лекарства?

Всяка диета и хранителен режим въздейства на метаболизма. Някои лекарства влияят върху нивата на инсулина в кръвта и това би могло да попречи за постигането на оптимални зонови резултати. Консултирайте се с лекар кога да започнете зоновата диета, в скучай че приемате лекарства. Поискайте информация кои лекарства не въздействат негативно върху нивата на инсулина.

 

Какви витамини и хранителни добавки мога да приемам, когато съм в Зоната?

Балансираното хранене в Зоната осигурява повечето витамини и минерали, необходими за пълноценното функциониране на човешкото тяло. Д-р Бари Сиърс препоръчва приемането единствено на Омега-3 мастни киселини - основен градивен елемент на айказаноидите и Витамин Е - мощен антиоксидант, който унищожава свободните радикали и защитава здравите клетки.

 

Каква е средната загуба на тегло при спазване на зоновата диета?

В Зоната се губят мазнини, а не вода, затова загубата на килограми не може да е бърза. При спазване за зоновия режим, Вие ще отслабвате средно с 3-5 кг на месец.

 

Могат ли деца и бременни жени да се хранят зоново?

За децата даже е препоръчително. Докато растат, децата имат дори по-голяма нужда от възрастните да бъдат в Зоната. Можете да започнете с намаляване на газираните напитки и плодовите сокове до пълното им премахване от детското меню и да ги замените с нарязани плодове и сирене.

Зоновото хранене е препоръчително и за бременните жени. Чрез него те ще осигурят нужното количество протеини за себе си и за бебето. Бременните жени трябва да приемат не по-малко от 14 блока на ден. Консултирайте се с лекар ако планирате да правите промени с начина си на хранене, в случай че сте бременна.

 

Как ще отговорите на критиките към Зоната?

Д-р Бари Сиърс отговаря така: „Зоновата диета се основава върху две ключови думи: баланс и умереност. Вие балансирате съотношението протеин-въглехидрати и консумирате умерено количество калории при всяко хранене. Следователно не е възможно този аспект на Зоната да бъде оспорван. Нещо повече, зоновият начин на хранене се основава върху съветите, които са ни давали нашите баби. 1. Яж по малко и многократно през деня.2. Яж малко протеини при всяко хранене. 3. Винаги си изяждай плодовете и зеленчуците. 4. Взимай си рибеното масло (добър източник на дълговерижни Омега-3 мастни киселини). Очевидно е, че тази страна на Зоната не може да е спорна.

Според мен, причината да предизвиква такива дискусии е следната: Зоната принуждава хората да мислят хормонално, вместо да се съобразяват единствено с калориите и мазнините. Нещо повече, на няколко пъти медиите я поставиха на едно ниво с богатите на протеин диети, които препоръчват да ядете колкото си искате пържоли, пържени яйца и бекон (и същевременно да избягвате плодовете и зеленчуците). Всеки, който е запознат със Зоната, е наясно, че тя не е богат на протеини начин на хранене, нито пък позволява на човек да яде безкрайни количества от каквато и да е храна. Мисля, че именно тази погрешна интерпретация на Зоната е довела до голяма степен до незаслужени критики.“

За всеки готвач, ресторантьор трудностите пред които е изправен всеки ЗОНУВАЩ са неразбираеми.

Да смяташ грамажи с лекота, да измислиш и си представиш ястието по зададени грамажи е призвание и лекота.

И когато един ресторантьор вярва, разбира и живее в ЗОНАТА, логично продължение на нещата е да се стигне до ЗОНОВА КУХНЯ.


Copyrights © 2017 Z-Chef.bg. All Rights Reserved.
Developed by